Wednesday, September 24, 2008

i'am HOME!!!!

YAHOOOOOO!!!

aku dah blt kch... I love KCH!!! tempat tumpah darah ku.. ibu pertiwiku.. Hidup Kuching!! MERDEKA!!!

aku amik flight kul 7.50.. mun ada awal, mmg ku amik awal.. nasib ya ajak ada... rami juak org plg beraya, termasuk aku.. RAYA!!! dlm belon tek, takut juak aku eh.. ada penganas nak merompak belon ya.. 5 org cdak ya.. tgh cdak merompak ya, sempat juak aku nyk nama cdak ya.. pelik2 nama cdak eh. sik pat ku nak ingat.. bila cdak nyk nama aku, cdak alu sik jd merompak.. eran juak aku.. pande takut indah ngan aku.. hahaha

pukul 8.20, pilot mdh dah nak sampe.. ng hepi la asa aku.. p lom la hepi gilak.. ku takut belon ya terempas.. mun terempas, nak ka sik raya aku.. alu beraya ngan dak nenek2 ku nak lam kubo ya lak.. last2, mendarat juak mek org.. cun juak masa dtg. 8.30.. ng laju pilot ya embak belon.. nasib sik da JPJ.. mun ada, genti kenak speed trap.. laju gilak cdak embak eh... masa lam belon, aku duduk tepi.. ng terkejut aku eh.. ku ngga SUPERMAN eh!! senyum nya ngan aku.. genti ktk org sik cyk ceta aku tok.. p ng bena aku nemu eh.. mun aku ada camera, mmg ku amik gamba..

masa ku kuar dr arrival ya, ku ngga adik2 ku n mak ku.. hepi ku ngga cdak.. cuaca kat kch masa ku dtg ng bgs laa.. cam tauk jak AMAN dtg kch.. masa plg ke umah ya, ku ngga bandaraya kuching... adoh mak.. ng indah.. terang jak jeraya, arumbulak, sik perlu masang api keta eh.. kuatan terang gilak.. suasana raya makin terasa.. gne rasa pun aku sik tauk... asa manis sik da.. asa masin sik da.. asa masam sikda.. ng sik tauk ku gne raya.. yg ku tauk.. KU HEPI BILA SAMPE KCH... my hometown... my city.. my space.. my cixxx.. haha

utk semua pembaca blog aku, aku ucap kan.. selamat hari raya.. maaf zahir dan batin.. dtg umah raya lak..

No comments:

search

Google